Nieuws

EpilepsieNL nieuwe naam Epilepsiefonds en EVN

Vandaag is EpilepsieNL gelanceerd! De community van iedereen die zich betrokken voelt bij epilepsie. Het Koninklijk Epilepsiefonds en de Epilepsie Vereniging Nederland bundelen daarmee ook in naam hun krachten.

‘We zijn er voor 200.000 Nederlanders met epilepsie en meer dan een miljoen mensen die indirect geraakt worden, doordat zij een familielid, vriend of collega met epilepsie hebben, aldus directeur Joost Wijnhoud. ‘We willen deze groep mensen beter informeren, (online) ontmoetingen organiseren en met elkaar veel geld werven voor toponderzoek! EpilepsieNL gaat en staat voor doorbraken. Meer impact, groter bereik, meer resultaat. Daar is geld voor nodig. Dit gaan we samen met onze community ophalen.’

Oproep aan de community

Vandaag roept EpilepsieNL iedereen in Nederland die zich betrokken voelt bij epilepsie op, om zich aan te sluiten. ‘Het is vandaag Purple Day, de internationale epilepsiedag. De dag waarop we wereldwijd paars dragen, de kleur van epilepsie. Geen beter moment om je aan te sluiten!’ Supporten kan op veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld door het starten van een actie, door donateur te worden of door EpilepsieNL te volgen op social media.

Epilepsie verstoort levens

EpilepsieNL vertelt aan het grote publiek wat de mensen uit de community al weten: epilepsie verstoort levens. Epilepsie is een verstoring in de hersenen. De impact die epilepsie op een leven heeft gaat veel verder dan alleen de aanval. Je weet namelijk nooit wanneer de volgende komt. Wijnhoud: ‘Dit heeft vergaande gevolgen voor de manier waarop je je leven leidt. Even naar de supermarkt? Even je kind van school ophalen? De altijd aanwezige kans op een aanval verstoort je leven.’

Disruptieve samenwerkingen

De verstoring van epilepsie komt ook terug in de communicatie van EpilepsieNL. Door beelden van mensen in dagelijkse situaties uit te rekken, wordt het beeld – letterlijk – verstoord. Een visuele vertaling van wat epilepsie is. Deze stijl is ontwikkeld in samenwerking met Total Design. In samenwerking met Ocean Outdoor breekt EpilepsieNL op een disruptieve manier de hele dag in op 150 DOOH vlakken door het hele land met de verstorende stretch en de boodschap ‘epilepsie verstoort levens’.